A DigiEduHack2020 világversenyre a Miskolci Egyetem a virtuális geológiai terepgyakorlat ötletével hirdetett meg egy kihívást, amelyet 2020 novemberében hat csapat fogadott el és vett részt a feladat megoldásában. A kihívást a Miskolci Egyetem Ásványtani-Földtani Intézete – nemzetközileg jegyzett szakértők közreműködésével – szervezete fiatal geológusokból álló csapatok számára.
A feladat egy virtuális földtani terepgyakorlat koncepciójának kialakítása és módszertani, valamint technikai részleteinek megtervezése volt. A DigiEduHack verseny szelleméhez illeszkedve a fő feladat a virtuális terepgyakorlathoz alkalmazható digitalis megoldások megtalálása és bemutatása volt, beleértve a virtuálisan elvégezhető méréseket, adatfeldolgozást és 3D megjelenítést.
A verseny nemzetköziségét mutatja, hogy a megoldásokat bemutató online ülés november 13-án délután végül öt kontinensről hozta össze a résztvevőket. A kihívást az Oxfordi Egyetem csapata nyerte, a zsűri ugyanakkor értékelésében kiemelte, hogy mindegyik csapat olyan értékes és innovatív megoldásokat mutatott be, amelyek remekül használhatók a jövőben a földtudományok oktatásához.
Az Oxfordi Egyetem megoldását – A short yet content-rich digital field trip – a DigiEduHack2020 világverseny szervezői beválogatták a 12 legjobb megoldás közé, melyekre március 28-án 20:00-ig (közép-európai idő) lehet szavazni.
A szavazás menete:
Kérjük támogasd szavazatoddal a Miskolci Egyetem kihívására adott megoldást! Regisztrálj a https://ideas.unite.un.org/digieduhack/Page/Home honlapon keresztül és támogasd a #2815 sorszámú megoldást!
A Miskolci Egyetem részvételét a DigiEduHack2020 versenyen az EIT RawMaterials támogatta, az Európai Innovációs és Technológiai Intézet finanszírozásában.